098 - MAAFKAN MAMA

Maafkan aku yang tiada bisa menemanimu dalam kehidupan rantaumu..
Duhai anakku..
Berjuta do'a berjuta harapan..
Kebahagiaanmu akan menjadi kebanggaan
di sepanjang kehidupanku..
Aku menyayangimu..

Awan hitam..
Sungguh tak dapat aku hindarkan..
Ia yang tersayang penopang dalam bahtera kasih..
Ia tercampak mencari bahagia satu hati..
Ia seakan lupa akan tunas yang tumbuh besar..
Ialah anakmu yang juga butuh kasih sayang dan juga perlindungan..
Sungguh menyakitkan...



Ialah buah hatiku..
Yang tumbuh besar dari belaian bunga setangkai..
Bunga yang mekar namun tertutup akan keindahan..
Bunga yang slalu berusaha kuat dan bertahan dari terpaan angin dan badai..

Ialah anakku..
Yang kini merantau untuk cari peruntungan.
Yang kini jauh diseberang lautan..
Yang harus mandiri untuk mencapai kedewasaan..
Aku merindukanmu..

Bahagiaku bersamamu..
Tetaplah tegar dalam rantaumu..
Meski ragaku jauh namun hati
dan jiwaku slalu bersamamu..
Aku menyayangimu...
Slalu..
Slalu..
Dan selamanya....
QHmmm.................