034 - NUANSA ASMARA

Mengapakah amarahmu bagai terlihat nyata...
Sedang rasaku bagai tak pernah berubah..
Haruskah aku berlutut minta ampunan darimu..
Ataukah aku terdiam dgn berjuta sinis yg kau tampakan begitu rupa..
Haruskah kutinggalkan semua kenangan..
Sedang berjuta bunga indah tlah bermekaran..
Mungkinkah sayangku tlah tercampak dan terbuang..
Hingga kekasihku teruslah bermuram...

Dengarlah kasih seruan dlm jiwaku..
Tak pernah ada hasrat tuk melukai hatimu..
Walau kita sama tahu..
Cinta kita bagai sebuah fatamorgana..
Yang tercipta dari kepingan hati yg sama merapuh..
Namun aku sangatlahlah bahagia..
Walau akhirnya kau menganggapku tak ada..
Sirna dan binasa.....



Tidakkah kau sadari..
Akan kesetiaanku selama ini..
Walau kadang ada ragu..
Namun tiang tiang cinta kita..
Tetaplah tegar dan tak akan merapuh...

Cinta ini bagai sebuah lukisan yg abstrak..
Kadang tergores indah dikala jauh bertatap.
Kadang terlihat kusam disaat lama bercakap..
Namun slalu ada rindu bila jauh darimu..
Slalu ada senyum yg menghiasi hidupku..

Walau kadang deraipun slalu ada yg berjatuh..
Namun aku akan slalu menyayangimu....
Dan jangan pernah biarkan aku sendiri..
Berteman sepi di malam sunyi..
Aku slalu merindukanmu duhai sayangku..
------------------