TERJERAT CINTA KUMBANG KELANA

Lama sudah kudengar cerita akan kejujuranmu yang tersimpan dusta, haruskah aku percaya dengan semua berita, sedang rasanya tiadalah mungkin aku akan berpaling dari janji untuk slalu setia..

Semula aku tiada percaya akan manisnya kata yang tersimpan dusta dan akupun tiada mengira bila sayang dalam hatimu hanya semusim bunga..

Mungkinkah ini sudah suratan akan langkah cinta yang hanya manis dalam ucapan, entah kemana kini kuharus bersandar diri, karena cinta sejatikupun telah menghianati janji..

Bukan tiada indah yang kita rasa, bukan pula tiada mesra akan jalinan asmara, namun hamparan bungga bunga yang indah, telah membuat rasa cinta dalam hatimu goyah, hingga engkau berlalu tanpa ucap sepatah kata..

Begitu mudahkah engkau melupakan kisah, hingga butiran cinta tiada lagi menyejuk dalam jiwa ataukah engkau hanya ingin berkelana, yang mencari manis disetiap kuntum bunga..


Kini gelaplah sudah sinar mentari disaat engkau tiada lagi disisi, namun secercah cahaya akanlah slalu abadi dari ketulusan cinta yang telah engkau..
- K H I A N A T I -