004 - BUNGAKU LAYU

Mengapakah rasa di hatimu begitu gundah…
Sedang sinaran itu bagai tiada pernah berubah..
Adakah kabut hitam yang membuat rasa
di hatimu menjadi kelam..
Sehingga engkau berlaku begitu rupa..

Keindahan slalu sama kita rasa..
Dan janganlah semua itu
kau anggap hanyalah patamorgana..
Kenapa disaat tangkai melati berbunga indah..
Kau remas kau campak dengan amarah..

Kunjungi juga

https://bakot-aldino.blogspot.com/2017/06/titian-rindu-bintang-hatiku.html?m=1

Kini langkahku bagai tertutup kabut..

Entah kemana lagi langkah kaki harus aku pijakan..
janganlah kau buat aku salah memilih jalan..
Sedang tatap gelapku tiada jua berlalu dari cobaan

Usahlah di tanya kemana aku harus memilih..
Usahlah dirisaukan akan kesetiaan dihati..
Walau kini aku mencari peruntungan di tanah yang gersang..
Namun rasa sayangku hanyalah untukmu seorang..

Hapuskanlah derai yang membasah..
Redupkanlah segala amarah..
Berpeganglah pada tangan kananku..
Tersenyumlah..
Aku akan slalu bersamamu..
Duhai melatiku..

Indah malam bertabur bintang..
Terjatuh satu dalam dekapan..
Usahlah ragu ataupun bimbang....
Hanyalah dirimu yang slalu menghias dalam impian..
I N D A H