005 - DERITA SEKEPING HATI

Ku ingin berlari..
Namun kakiku bagai tiada kuasa untuk berdiri..
Ku ingin berjalan bagai tiada menapak..
Ingin rasanya aku menjerit..
Tapi dadaku terasa sakit..

Lelah rasanya aku meratap..

Namun nasib baik tidaklah jua menghampiri..
Mungkinkah ini balasan dari segala dosa yang menutup hati..
Ataukah cobaandari kurangnya hamba dalam beriman..

Ya Allah…
Maafkanlah aku..
Berat rasanya cobaan yang menghampiri..
Hinnga hatiku sangatlah terasa nyeri..

Ya Allh…
Ampunilah aku..
Dari segala dosa yang berselimut di badan..
Yang tak jua berlalu menghilang..

Bertahun sudah kulalui hidup dalam rasa kepedihan..
Aku rindu akan cahayamu yang mampu terangi seluruh alam..
Yang mampu memberi  senyum disetiap insan
Yang mampu melepas derita dari hati yang terbeban..

Dengan kuasamu..
Dan dengan segala keagunganmu..
Aku bersimpuh dalam pengharapan..
Atau lepaskanlah jiwawaku dari sekujur badan..