041 - HATIKU MERAPUH

Sudah sekian lama kupendam rasa suka dihatiku..
Namun mengapa engkau tak jua mengerti tentang aku...
Hingga disetiap ucapan yang tercurah..
Semakin menenggelamkan aku kedalam lumpur derita...
Hingga aku bagai tak kuasa tuk mendengarnya...

Mengapakah kau berikan aku setangkai bunga...
Sedang rasa dihatimu tercurah untuk sidia..
Mengapakah kau berucap berjuta janji..
Sedang sayangmu teruslah terbagi..
Sakiiiiiit........


Kini daun daun cintaku berseraklah sudah..
Berjatuh helai demi hehai..
Pohon cintaku perlahan layu dan mengering..
Ranting ranting sayangku tlah patah..
Merapuh dan mati....

Maafkan sayang bila aku haruslah berlalu darimu..
Ingin rasanya aku memelukmu untuk yang terakhir kali..
Namun engkau bagai tak perduli akan rasa dlm hatiku kini..
Mungkinkah ini salahku..
Yang terlampau sangat menyayangimu..
Mengapakah ada cinta..
Bila harus berurai air mata..

Salahkah aku mencintaimu..
Dosakah aku bila menyayangimu..
Sedang rasa suka itu ada bukan aku yang mencipta..
Dan aku bagai tak kuasa untuk menghindar dari nyata..

Kini aku sediri..
terdiam didalam kebisuan malam yang sunyi..
Namun seberkas rindu masihlah melayang didalam ingatanku..
Rindu akan dirimu..
Yang kini menjadi kenanganku...
----------------------