PENANTIAN CINTA

Berapa lamakah aku harus menunggu sedang tangkai bungaku semakin layu, mungkinkah engkau telah jemu ataukah hanya untuk mempermainkan perasaanku..

Telah begitu lama engkau kunanti sedang mengering sudah rasa hatiku kini, mungkinkah engkau telah ingkar akan janji, hingga tega membiarkan akar bungaku mengering dan mati..

Haruskah aku membencimu sedang rasaku bagai tiada mampu untuk melukai hatimu, haruskah aku melupakanmu sedang sayangku begitu besar kepadamu...

Sungguh ini membuatku gila, berulang kali kupejamkan mata, namun bayangmu tiada jua sirna, ingin rasanya kuhapus semua cerita, namun senyumu semakin nyata, sungguh aku tiada berdaya..

Cintaku bukan setetes embun, yang sekejap sirna kala sinar sang surya menerpa, namun cintaku seluas laut yang membentang, yang tiada akan pernah mengering walau berjuta tahun kemarau menghadang aku akan menyayangimu di sepanjang hidupku, slalu dan selamanya.....