110 - RINDU MAMA

Duniaku hitam.. Langkahku kelam..
Namun mengapa engkau terus mengabaikan..
Aku yg terjerat akan prahara rumah tangga..
Hidup tercampak dan terbuang akan kasih dan sayang..
Terombang ambing dlm bahtera kasih yg kian merintih..
Dan pediiiiih................

Maafkan aku papa..
Tiada hasratku tuk bepaling dari kasih dan sayang..
Namun hidup bersamamu hidupku terasa semakin kelam..
Aku rindu sayang.. Aku rindu belaian..
Aku ingin berlari dan bermain dgn bahagia..
Aku ingin bermanja dan berayun dengan dua tangan 

mama dan papa yang mesra..


Maafkan aku mama...
Engkaulah tempat berlindungku..
Tempatku bercurah dairi segala keluh dan kesah..
Namun mengapa engkau tak lagi merindukanku..

Tidakkah engkau mengerti mauku.
Yang berharap malam ku tertidur dlm belaian..
Yang haus akan canda juga bimbingan.
yang berharap melompat dan terjatuh dlm pelukan..
Sungguh aku merindukanmu mama...

Dingin malam badan menggigil..
Mata terpejam pikiran melayang..
Seakan suaramu datang memanggil..
Berbisik rindu dlm hening malam..
Mamaaaaaaa.........

Ingin rasanya kubuka tirai jendela.
Mengejar bayangmu yg slalu menepi..
Ingin rasanya aku berlau dan pergi..
Menemani tidurmu dlm dekapan sayang..
Sungguh hasratku bagai tiada tertahan..
Aku sayang mama, Aku rindu mama.........
Aku ingin bersamamu mama..