010 - TERHEMPASNYA JALINAN KASIH

Kututup sudah pintu hatiku..
Kulabuhkan sudah segala harapku..
Kuyakinlah sudah akan rasa dalam jiwaku..
Dan kupasrahkan sudah seluruh
rasa cinta ini kepadamu..
Sungguh aku mencintaimu.
.
Namun mengapa disaat aku sayang..
Segala pengorbananku engkau abaikan..
Disaat hatiku suka..
Disaat jiwaku percaya..
Dan mengapa di saat itu engkau ucapkan..
Selamat berpisah..
Sungguh aku tiada berdaya..

Aku terdiam..
Dalam kepingan hati yang berserakan..
Ingin rasanya aku menjerit..
Hingga terlepas semua rasa sakit..
Rasa yang membuat sluruh aliran
darahku bagai terhimpit..
Rasa yang membuatku bagai tiada percaya..
Namun ini nyata..

Kini deraiku bagai tiada arti..
Aku pasrah sudah akan kehendak illahi..
Mungkin memang cinta ini yang teramat suci..
Dan tidak harus memiliki..
Namun doa dan harapku moga engkau kembali..
Duhai kekasihku.

Bila memang engkau bukanlah takdirku..
Mengapakah kita harus bertemu..
Hingga disetiap tidur malam..
Wajahmu slalu terbayang..
Sungguh ini sangatlah..
-M E N Y A K I T K A N -