167 - RINDU YANG MENGGODA

Desiran sang bayu seakan menusuk ruang kalbu..
Anganku seakan berenang diantara awan juga langit biru..
Kutelan rindu yang berukir namamu..
Kupendam asa yang menusuk rongga dalam djiwa..
Dan kuhempaskan raga diatas tilam rindu yang telah terukir namamu..

Gerimis malam seakan membuat rasaku kianlah ternggelam..

Tiada kilauan bintang..
Namun senyummu seakan slalu ada dilangit kamar..
Tiada cahaya rembulan..
Namun bias sinarmu seakan menerang ruang hampa dalam djiwa..


Sungguh rasaku sangatlah tersiksa..

Disaat kupejam mata..
Slalu ada bayangmu dalam kerling yang menggoda..
Ingin rasanya aku meraih bahagia..
Dari kisah mimpi yang sempat tertunda..
Indah........

Sayup terdengar melody indah yang 

menggetar dinding telinga..
Seakan aku terlarut akan kisah yang telah lama..
Kisah asmara yang tidak pernah terlupa..
Disaat engkau menari..
Disaat engkau bernyanyi..
Dan disaat engkau bermanja dalam 
belaian kasih nan mesra..

Duhai sayang..

Kini rasaku bagai terdampar dalam 
kebisuan malam..
Tercabik hati dalam kesunyian..
Aku rindu canda..
Aku kangen tawa..
Dan aku sangatlah terpesona akan 
senyuman bibirmu 
yang teramat indah..
Seindah..
- C I N T A K I T A --
--------------------------
hmmm.......................