HANYA CATATAN DUSTA


Haruskah aku terdiam dengan ketidak pastian, sedang keindahan rembulan tiada lagi sengkau hiraukan, entah sampai kapan aku menanti, sedang sikapmu semakin tiada aku mengerti.

Aku tiada berharap hujan membasah ataupun datangnya air yang berlimpah namun aku hanya berharap, hanya setitik embun yang menyejuk jiwa, yang mampu melepas haus dikala dahaga, bukan janji manis yang tersimpan dusta.

Kunjungi juga
https://bakot-aldino.blogspot.com/2018/02/cintaku-tersesat-dibelantara-rindu.html?m=1

bila memang tiada sayang, usahlah engkau menyiram bunga dalam jambangan, bila memang tiada cinta, usahlah kau rayu siburuk rupa, karena kata cinta bagiku teramat istimewa, yang akan kugenggam dan kujaga untuk selamanya setia..k

Aku mencintaimu, namun langkah cintaku bagai berjalan di tanah gersang, yang tiada berpayung yang tiada berlindung, untuk teduhku dari panasnya bara asmara yang mengoyak dada..

Kunjungi juga
https://bakot-aldino.blogspot.com/2017/02/gugur-bbunga-dilereng-gunung-lawu-yang.html?m=1

Bila begitu banyak keindahan dalam sebuah catatan cinta, namun mengapakah kepahitan yang slalu aku rasa, mungkinkah sebaiknya kita akhiri saja semua kisah, hingga tiada lagi rangkaian kata dusta, dari sebuah perjalanan cinta yang hanya manis di mulut..
- S A J A -