KETIKA CINTA TIADA SEIRAMA

Ketika cinta tiada lagi seirama, hanya menyisa emosi yang mengoyak dada, sayang menjadi samar, rindu menjadi pudar, hanya benci yang slalu diagungkan, hingga tiasa hirau akan segala ratapan..


Entah berapa lama kita bersama, entah berapa senja berlalu sudah, sungguh.aku tiada mengira akan cinta menjadi dusta dan kisah nan indah kini bagai terhenti sudah..

Engkau yang datang menyibak tirai tirai kusam, menyejuk djiwa bagai senyum sang pajar, membangkitkan gelora akan masa nan silam, hingga aku terbuai, terlena akan belaian dan terpejam dengan berselimut sayang..

Namun kini engkau berlalu, tanpa kutau apa salahku, hingga berjuta tanya bagai menggoda, adakah dosa akan cinta, adakah nista hingga menjadi dusta ataukah kata sayangmu hanya untuk menggoda, sungguh aku tiada berdaya, namun aku telah terlanjur jatuh cinta..


Entah apa lagi yang harus aku katakan, disaat jujur dan tulusku tiada lagi engkau hiraukan, haruskah aku alirkan darah untuk mengukir kata cinta, hingga engkau percaya akan cintaku yang tiada akan pernah ..
- S I R N A -