MIMPI SANG GEMBALA

Kurangkai indah kertas dalam genggaman, kulempar melayang bagai pesawat terbang, disana kutulis cinta tentang kita, yang akan slalu setia sampai ajal memisah..

Namun mengapa uacap kata tiada seindah yang dirasa, engkau menjauh dan semakin jauh, mundur perlahan dengan menyisa senyuman, hingga tiadalah mungkin aku menggapai tanganmu meraih cintamu, yang kian dingin dengan tiada hirau akan rasaku yang begitu dalam mencintaimu..

Tiada indah pinus bernyanyi dikala engkau tiada disisi, hanya resah slalu menghantui dikala malam menjemput pagi, aku ingin meraih cinta dari kisah lama yang tertunda..

Mungkinkah kugenggam cinta dari rasa cinta yang belumlah sempurna ataukah hanya mimpi gembala yang tiada mungkin melangkah istana untuk menjadi seorang raja..

Berulang kali kau ucapkan kata sayang menyejuk hati dikala terpejam, namun mengapa engkau kini terus terdiam, bahkan dalam mimpipun engkau tiada lagi ingin datang..

Tiada ingat lagikah engkau akan berjuta kenangan, melangkah mesra menyusuri tepian pantai, aku rindu sungguh aku rindu, aku ingin cintaku kembali dan aku berharap engkaupun mengerti bahwa satu cinta yang aku punya tiadalah akan berganti, walau sampai aku tiada..
- L A G I -