TIADA SEINDAH MIMPI

Mengapakah kau biarkan bungaku menjadi layu dari pasrah akan takdirku, engkau yang menjadi pilihan dalam mahligai, namun mengapa engkau juga yang menanam kebencian..

Sekejap bersama sungguh bahagia sangatlah terasa, engkau puja aku, engkau manja aku dan engkau hias hidupku dengan bunga bunga berjuta warna dan sungguh aku sangatlah bahagia..

Kunjungi juga

Namun mengapakah kini, engkau bagai tiada punya hati, tiada hari tanpa caci, tiada kata tanpa benci dan tiada maaf dikala tersakiti..


Bila memang tiada sayang, mengapa kau persunting bunga dalam jambangan, engkau biarkan aku bagai lukisan, engkau hinakan aku tanpa hirau akan rasaku dan engkau goreskan luka didada dgn berbagi suka didepan mata, sungguh hatiku sangatlah menderita..


Hilanglah sudah segala harapan, menggapai bahagia dalam mahligai dan tak usahlah lagi kau mengharap sayang, karena hanya kebencian yang slalu hadir dalam..
- I N G A T A N -