BUKAN AKU TIADA SAYANG

Ketika langit hati menjadi sepi, tiada nampak cahaya, tiada terdengar suara, hanya ranting patah dari gejolak rasa yang masih menggantung rindu pada satu hati yang kini terpasung dilembah pilu.

Ku akui bahwa jejak hatiku telah bersimpang arah, hingga tiada lagi melihat akan dirimu yang kini tersesat dibelantara duka, hingga aku tiada mampu untuk meraih tanganmu, untuk menemani mimpi malammu, dari hujan rindu yang membanjir dalam jiwamu..

Kunjungi juga
Bukan tiada sadar aku berdusta, bukan pula tiada sebab aku kelana, namun karena ingin melihatku bahagia, kini kupergi dengan tiada berpamit diri..

Tiada aku salahkan, bila kini daun rindumu menjadi layu, mengering dan terjatuh diantara debu, hingga pahatan cinta yang bertahta dicandi asmara, kian berlumut dan berselimut kabut..

Bagai lolong burung malam yang bertahta diranting dahan, hatiku terdampar dirimba kebisuan, bagai perahu yang tiada berdayung, aku terhempas dari tamparan samudra, ketika antara kita telah menjadi hillang sapa.

Maafkan..
Bukan hatiku telah hilang sayang bukan pula aku tiada tau arah pulang, namun singgasana kasih yang kita impikan, tiadalah mungkin dapat terwujudkan bila restu tiada kita..
- D A P A T K A N -