158 - PUTERI BUNGA MAWAR

Duhai sang putri bunga mawar..
Cantik nian pesona akan rupamu..
Indah menyusup dalam ruang kalbu..
Engkaulah yang bersinar di dalam lembah sunyi jiwaku..
Engkaulah penyejuk dalam kepingan hati nan pilu..
Sungguh aku mengagumimu..

Duhai sang putri bunga mawar.
Engkaulah yang telah memberi kebahagiaan..
Dari rasa hati yg berselimut halimun malam..
Ingin hasrat hati untuk menggapai..
Namun begitu tajam duri yang seakan siap untuk menikam..
Maafkan aku yang tidak kuasa untuk meminang..

Duhai sang putri bunga mawar..
Tetaplah mekar dalam pandanganku..
Tetaplah tersenyum walau dalam sendu..
Kuatkan hatimu..
Ada berjuta do'a kan slalu menjagamu..
Aku menyayangimu..

Entah berapa banyak hari akan berganti pagi..
Entah berapa musim lagi yang akan terlewati..
Namun aku tiada akan lelah untuk menanti..
Hingga menjadi halal untuk kita nanti..

Maafkan aku..
Yang kini harus melepasmu..
Lupakan canda..
Lupakan tawa..
Dah hapuslah air mata.
Simpanlah semua cerita..
aku akan pergi untuk menjauh..
Aku akan pergi bersama kenangan ku..
Dan Relakanlah.
-A K U -