MENGGAPAI CITA UNTUKMU DUHAI JELITA

Entah sampai kapan aku menunggu, akan takdir baik yang tiada jua bertemu, entah besok entah lusa atau ungkin juga tidak, namun aku berharap peruntunganku tiadalah terhenti sampai disini..

Bukan aku tiada sayang akan sanak, bukan pula aku tiada rindu akan sahabat, aku ingin hijrah untuk menghempas segala lara, aku ingin kelana berharap bahagia akan menyapa..



Ku genggam sudah bingkai tua, ku sibak debu debu yang mengotori wajah yang kian renta dan kudekap dalam dada..

Maafkan aku bila tiada harta yang aku punya, namun sayangku tiadalah akan pernah sirna, entah kapan kita bersua, mungkin juga tidak hanya takdir yang akan menjawab semua tanya..

Begitu banyak bunga bunga menghias keindahan alam, begitu indah kerlip lampu yang seakan menari menerangi malam, namun hatiku sepi namun jiwaku sunyi, anganku melayang dalam kehampaan, rasaku bagai tertikan akan peruntungan yang tiada jua aku gapai..

Aku tiada mengharap gunung dalam pangkuan, aku tiada mengharap luasnya lautan untuk tergenggam, namun aku hanya ingin menggapai sekuntum bunga yang hanya untukmu, untuk bahagiamu hingga tiada lagi derita yang meyesakkan..
- D A D A -