INDAHNYA SAYAP KUPU KUPU

Bergumpal awan terbang melayang, mencari singgah juwita pujaan, menyejuk hati yang kini kering kemarau, akan kembara cinta yang terlunta ditanah gersang..

Terpejam ia dalam resah, terlelap ia dalam gelisah dikala seberkas mimpi telah menghadang, mengusik hati yang kian meregang dari rasa rindu terbatas halang..


Meredup sudah sinar bahagia dikala mahligai tiada lagi indah, hanya bersandar pada sebongkah pohon perkasa, yang berdiri angkuh, dengan tiada mampu untuk menjadi peneduh..

Namun melati tiadalah menjadi layu dikala sayap kupu kupu datang menyejuk kalbu, tersenyum ia dalam mekarnya bunga, semerbak ia dalam indahnya cinta, hingga gelorapun menjadi remaja..

Duhai melati lembah sunyi, kurengkuh tidurmu dalam getaran dawai rindu, hingga dinginnya malam akanlah terbalut mesra dalam kehangatan, hingga jiwa yang tenggelam dalam kerinduan, akanlah terkoyak dengan pijar cahaya berjuta sayang..

Tiada hari tanpa cinta, tiada malam tanpa purnama, hanya keindahan yang mendekap dikebisuan, dari sayap kupu kupu yang slalu membawa..
 K E S E J U K A N -