Tiada lelah engkau menggoda akan diriku yang tiada suka, walau berulang kali engkau menyapa mesra, namun kiranya dirimu tetaplah hambar dimata...

Lama aku terdiam, jauh aku menghindar, entah mengapa rona rupamu slalu membayang, seakan ada bunga rindu yang bermekar..



Aku terbaring dalam lamunan, aku tutup wajah dengan kedua tangan, namun bayang wajahmu slalu nampak dalam senyuman, kiranya aku rindu aku sayang, mungkinkah aku telah jatuh cinta kepada dirimu yang memanglah bukan pilihan..

Tiada kusangka panah asmara telah menusuk dada, sakit dan teramat sakit, dari rindu yang menggoda dikala sekejap mata tiada bersua..

Kubingkai sudah rona rupa, menghias dinding hati berjuta rasa, tiada lagi hening disaat kita bersama, tiada lagi duka dikala hampa menjadi canda dan tiada hari tanpa cinta dikala aku bersandar pada raga dalam buaian yang..
- M E S R A -