Saturday, August 20, 2016

INDAHNYA BUMI CINTA KITA

Entah apa yang terjadi pada diriku, hatiku begitu gundah jiwaku begitu resah, manakala ada sayang yang menepi, ada rindu yang tiada kendali dan ada senyum yang mengusik lelapku dikala mimpi

Mungkinkah aku telah jatuh cinta ataukah hanya ilusi belaka, namun setelah mengenalmu, seakan api asmara telah membakar seisi jiwa dan sungguh aku merindukannya.


Bumi cintaku indah tiada gundah tiada nestapa, langit sayangku berseri disaat cinta ini bersandar kasih, hingga bagai matahari yang tiada pernah tenggelam dan tiada purnama yang pernah suram, cintaku melaju menyibak mendaki tebing rindu yang tiada bertepi.

Hatiku telah engkau curi, engkau ikat dan engkau bawa pergi, jiwaku telah engkau tawan, engkau ikat dan engkau sekap pada indahnya taman kebahagiaan.

Hingga bagai sepasang kuda pacu yang berlari riang, yang berlomba dan bersaing, menerjang rimbunnya hutan ilalang, hatiku melayang dan terbang, pada indahnnya pesonamu yang sungguh menawan.

Kini, teriknya surya dilangit nirwana telah menyiram hatiku dengan hujan bahagia dan semoga cinta kita dapat berpadu kasih untuk
– S E L A M A N Y A -