Saturday, May 21, 2016

NYATAKANLAH CINTAMU

Entang berapa batang rokok yang terbakar, kuhisap dalam dan kubuang, namun resah hatiku kian menyulam, akan rinduku yang tiada jua bertunai..

Tiadakah lagi melodi yang tercipta, yang mengiring tingkah mimpiku dikala pejam mata, ataukah telah memudar cahaya cinta dari ikrar janji untuk tiada pernah terpisah.



Kini rinduku terantai, sayangku terbelenggu, hanya resahku bersandar pada guling kecil yang membisu, yang kau berikan dihari ulang tahunku.

Tiada indahkah lagi rupaku, tiada maniskah lagi senyumku, hingga dimimpi pun engkau tiada lagi ingin bertemu, entah sampai kapan aku bersabar menanti, sedang cinta dihatimu kian berlalu pergi.

Ingin rasanya aku menjerit melepas rasa rindu yang kian menghimpit, ataukah aku terus menangis akan sayangku yang kian terkikis, karena iada kuharap sebongkah berlian untuk kau berikan sebagai tanda sayang,
namun cukuplah setangkai melati yang bermekar, untuk penawar kelamnya hatiku dalam kerinduaan.

Tiada kuingin kau dekap berjuta bintang, untuk menerangi langkah kita mencapai kebahagiaan, namun cukuplah lilin kecil yang tiada pernah padam, dari cahaya linlin cintamu yang slalu aku
- D A M B A K A N
 -